Com tramitar la llei de la Dependència
A Catalunya, és el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies el que reconeix el grau, tramita i gestiona tots els passos que s’han de seguir per poder gaudir de les prestacions de la llei de la Dependència.
Què necessiteu fer per sol·licitar l'ajut de la Llei de Dependència?
En aquest enllaç trobareu quins són els terminis, la documentació que necessiteu, requísits i altra informació d’interés per a sol·licitiar l’ajut de la Llei de Dependència.
Sol·licitar la revisió del grau de dependència.
Si ja rebreu l’ajut per la Llei de Dependència, però el vostre estat físic o mental s’ha vist modificat des del moment que us van fer la primera avaluació, en aquest espai tindreu accés als terminis, documentació que necessiteu, requisits i informació d’interés.
Reclamar contra la resolució de dependència
En aquest apartat podeu fer una reclamació en el cas que la notificació de la resolució de reconeixement de la situació de dependència no sigui la que correspon o be no hagiu rebut la resolució de reconeixement de la situació de dependència.
En aquest enllaç es poden comunicar els canvis següents:
- Canvi de domicili de la persona dependent dins del territori de Catalunya
- Canvi de domiciliació bancària (cal que la persona titular sigui la persona dependent)
- Canvi de la persona representant legal o de l’entitat tutelar (si escau)
- Canvi de persona cuidadora principal
- Defunció de la persona dependent
- Ingrés temporal a centre o hospital
- Altres
Sol·licitar un trasllat d’expedient entre comunitats autònomes
En aquest enllaç podeu trobar la informació rellevant a la petició de trasllat d’un expedient en el cas que una persona ja hagi sol·licitat el reconeixement de la situació de dependència i té una resolució d’una altra comunitat autònoma o be en el cas de les persones que canviïn el seu domicili a fora de Catalunya, a una altra comunitat autònoma.
El formulari de sol·licitud es pot presentar a:
- Direcció General de Protecció Social
- Oficines d'Afers Socials i Famílies
- Oficines d’Atenció Ciutadana del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
- Oficina d’Atenció Ciutadana a Girona
- Oficina d'Atenció Ciutadana a les Terres de l'Ebre
- Oficines de registre d’entrada i sortida de documents de la Generalitat de Catalunya
- A qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, d’acord amb el que estableix la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques